 |
 |
Την τελευταία εικοσαετία, ο κόσμος των επιχειρήσεων επηρεάζεται συνεχώς από παράγοντες όπως η παγκοσμιοποίηση και η οικονομία της γνώσης, που επιβάλλουν αλλαγές στη διοικητική πρακτική. Ένα σύγχρονο πρόγραμμα MBA πρέπει, κάθε στιγμή, να αντανακλά την εικόνα της αγοράς και να εξελίσσεται παράλληλα με τις απαιτήσεις των επιχειρήσεων.
Αυτή είναι η βασική διαφοροποίηση του MBA του NOTTINGHAM TRENT UNIVERSITY, που είναι ευέλικτα δομημένο, εξασφαλίζοντας προσωπική και επιχειρηματική αξία στα στελέχη που το ολοκληρώνουν. Η νέα φιλοσοφία του προγράμματος εστιάζει στην έννοια της επιχειρηματικής νοημοσύνης, στην ικανότητα δηλαδή της προσαρμογής στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς, μέσα από την ολοκληρωμένη κατανόηση της διοικητικής πρακτικής.
Το νέο πρόγραμμα MBA που υλοποιεί το ATHENS GSM έχει μαθητοκεντρική φιλοσοφία κι αναπτύσσεται στους άξονες της σύγχρονης στρατηγικής σκέψης, της επιχειρηματικής στρατηγικής και της προσωπικής αποτελεσματικότητας. Λειτουργεί ως "φίλτρο" που προσαρμόζει στην ακαδημαϊκή γνώση επιχειρηματικές και διοικητικές πρακτικές από όλο τον κόσμο. Έτσι, τα στελέχη επιχειρήσεων που το ολοκληρώνουν έρχονται σε επαφή με τη διεθνή επιχειρηματική κουλτούρα και είναι σε ετοιμότητα να αντιμετωπίσουν κάθε πιθανή ανατροπή ή νέα συνθήκη στον κόσμο των επιχειρήσεων.
Από την πρώτη στιγμή της εισαγωγής σας στο πρόγραμμα και της εγγραφής στο βρετανικό πανεπιστήμιο, θα συνειδητοποιήσετε ότι δε διαφέρετε σε τίποτα από το συμφοιτητή σας στη Μεγάλη Βρετανία, παρά τη γεωγραφική απόσταση. Το συναίσθημα αυτό θα κορυφωθεί στην τελετή αποφοίτησης, που θα γίνει κατά το βρετανικό εθιμοτυπικό του πανεπιστημίου, απονέμοντάς σας τον ίδιο μεταπτυχιακό τίτλο με το Βρετανό συμφοιτητή σας.
Ευέλικτο και πρωτοποριακό, το MBA - Part Time του NOTTINGHAM TRENT UNIVERSITY έχει διάρκεια 24 μήνες και υλοποιείται με σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας κι αξιολόγησης και εξελιγμένες διαδικασίες υποστήριξης (workshops, tutorials, προηγμένη πληροφοριακή υποδομή). Καλύπτει ολοκληρωμένα τις εκπαιδευτικές ανάγκες όσων δραστηριοποιούνται στο διοικητικό τομέα ιδιωτικών και δημόσιων επιχειρήσεων, εξασφαλίζοντάς τους διαρκή επαγγελματική απασχόληση (employability).
Personal Development
Το μάθημα αυτό προσφέρει στους φοιτητές τη δυνατότητα να εξετάσουν τις προσωπικές τους ικανότητες και να αναπτύξουν εκείνες που χρειάζεται για να επιτύχουν στο management. Χρησιμοποιείται ως "όχημα", που τους επιτρέπει να αναγνωρίσουν τους προσωπικούς τους στόχους και να αναπτύξουν κριτική προσέγγιση της προόδου τους. Προσφέρει την ευκαιρία της προσωπικής ανάλυσης, βασισμένης σε θεωρητικά πλαίσια, έτσι ώστε να επιτευχθεί η δημιουργία ενός σχεδίου προσωπικής ανάπτυξης.
Organising Work and Managing Human Resources
Σκοπός του μαθήματος είναι η ανάπτυξη κριτικής κατανόησης των υπαρχόντων, αλλά και μελλοντικών, πρακτικών στη διοίκηση της εργασίας, των επιχειρήσεων και των ανθρώπινων πόρων. Καλύπτει μεγάλο εύρος θεμάτων, με το περιεχόμενο να εστιάζεται πέραν της κινητοποίησης, της ηγεσίας και της αναζήτησης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, επιτρέποντας στους φοιτητές να σχεδιάσουν στρατηγικές που θα αυξάνουν τη συμβολή των ανθρώπινων πόρων στη μακροχρόνια επιτυχία της επιχείρησης.
Managing Operations Strategically
Το μάθημα αυτό σχεδιάστηκε για να εξερευνήσει τα πιθανά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που εξασφαλίζει η καινοτομική και στρατηγική διοίκηση των επιχειρησιακών λειτουργιών. Δίνει στους φοιτητές τη δυνατότητα να αξιολογούν κριτικά τις ισχύουσες και τις δυνητικές προσεγγίσεις στη διοίκηση των λειτουργιών, μαθαίνοντάς τους τη σημασία της επιχειρηματικής πολυπλοκότητας, για την ανάπτυξη σωστής επιχειρησιακής στρατηγικής. Παράλληλα, τους βοηθά να κατανοήσουν τις απαιτούμενες ενέργειες, για την αλλαγή της φιλοσοφίας στη διοίκηση των λειτουργιών της επιχείρησης.
Managing Strategic Marketing
Σκοπός του μαθήματος είναι να διερευνήσει τις θεμελιώδεις αρχές και τις μοντέρνες οπτικές του στρατηγικού μάρκετινγκ, μαθαίνοντας τους φοιτητές να σχεδιάζουν ένα στρατηγικό marketing plan, δίνοντας έμφαση στη μακροπρόθεσμη διατήρηση της κερδοφορίας και του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Το μάθημα εξετάζει, παράλληλα, και σύγχρονες οπτικές, προκειμένου να προετοιμάσει πλήρως τους φοιτητές να διαχειριστούν αποτελεσματικά τη μελλοντική φύση του στρατηγικού μάρκετινγκ.
Managing and Accounting for Financial Resources
Το μάθημα αναπτύσσει στους φοιτητές την ικανότητα να αναλύουν τους χρηματοοικονομικούς και λογιστικούς στόχους, και να αναγνωρίζουν και να εφαρμόζουν τα κατάλληλα εργαλεία χρηματοοικονομικής ανάλυσης. Ο χρηματοοικονομικός σχεδιασμός μελετάται ως τμήμα της διαδικασίας του στρατηγικού σχεδιασμού. Παράλληλα, η κριτική αξιολόγηση των χρηματοοικονομικών σχεδίων και τα χρηματοοικονομικά μοντέλα χρησιμοποιούνται για την ανάπτυξη προτάσεων που υποστηρίζουν στρατηγικά προγράμματα επενδύσεων, καθώς και άλλες προσεγγίσεις στο χρηματοοικονομικό και λογιστικό έλεγχο.
Consultancy Project
Σχεδιασμένο για να υλοποιήσει στην πράξη και να καταστήσει λειτουργική τη θεωρία που έχει αναπτυχθεί στα μαθήματα της πρώτης ενότητας, το Consultancy Project προσφέρει τη δυνατότητα στους φοιτητές, που συντάσσονται σε ομάδες, να εφαρμόσουν τις γνώσεις τους σε πραγματικές επιχειρηματικές συνθήκες. Μέσω της ενεργού συμμετοχής σε ένα υπαρκτό συμβουλευτικό πρόγραμμα, το μάθημα σκοπεύει στην ανάπτυξη της ικανότητας των φοιτητών να εργάζονται ως μέλη μιας διοικητικής ομάδας. Παράλληλα, ενισχύει τις ικανότητες της αποτελεσματικής επικοινωνίας, της λογικής επιχειρηματολογίας και της εφαρμογής στρατηγικών εννοιών, ώστε να παράγονται πραγματικές και αποτελεσματικές επιχειρηματικές λύσεις, δεδομένων των χρονικών περιθωρίων και των συνθηκών αβεβαιότητας. Αφού τους ανατεθεί μία συγκεκριμένη εταιρεία, και με την καθοδήγηση της ακαδημαϊκής επιτροπής, οι ομάδες των φοιτητών αρχίζουν τη συμβουλευτική τους δράση, εστιάζοντας στην επικοινωνία με τον πελάτη, τη συμφωνία των όρων αναφοράς, τη συγκέντρωση πληροφοριών και την ανάλυσή τους, την ανάπτυξη λύσεων και, τελικά, την παρουσίαση της πρότασης στον πελάτη.
Managing Information and Knowledge Strategically
Το μάθημα αυτό εξετάζει τα βασικά ζητήματα στη διοίκηση των πληροφοριών και της γνώσης, από στρατηγική οπτική γωνία. Σκοπός του είναι να ενθαρρύνει τους φοιτητές για τη σύγκριση διαφορετικών τρόπων προσέγγισης των πληροφοριών, της γνώσης και της στρατηγικής. Για την επίτευξη αυτού του στόχου διερευνώνται έννοιες που διαμορφώνουν τη δράση στις σύγχρονες επιχειρήσεις, όπως: πληροφορία και γνώση, τεχνολογία και άνθρωπος, διεθνείς και τοπικές κουλτούρες, πληροφορία και επιχειρηματικές στρατηγικές.
Understanding Strategy
Σκοπός του μαθήματος είναι να αναπτύξει την κριτική γνώση και την πρακτική κατανόηση των ακαδημαϊκών θεωριών, των πλαισίων, των διοικητικών μοντέλων και των τεχνικών που συνεισφέρουν στο σύγχρονο στρατηγικό management. Βοηθά τους φοιτητές να αναγνωρίσουν και να αξιολογήσουν τις εναλλακτικές στρατηγικές κατευθύνσεις που είναι διαθέσιμες για έναν οργανισμό, να εκτιμήσουν τη φύση και τη σημασία της επίδοσης και να κατανοήσουν τον τρόπο με τον οποίο οι σύγχρονες απόψεις για τη στρατηγική μπορεί να επιδράσουν στον τρόπο σκέψης του management.
Managing and Leading Strategically
Στόχος του μαθήματος είναι να διερευνήσει τον όρο στρατηγική, τους διαφορετικούς τρόπους αντίληψης της στρατηγικής, τις εξελίξεις στην έρευνα για τη διαδικασία δημιουργίας στρατηγικής και τη σχέση της δημιουργίας στρατηγικής και του ρόλου των διευθυντών. Επίσης, το μάθημα σκοπεύει στην ανάπτυξη ενός πλαισίου αναφοράς για τη δημιουργία στρατηγικής, που να συνδέει επιμέρους απόψεις και τάσεις, συνεκτιμώντας διάφορους πιθανούς παράγοντες του περιβάλλοντος, καθώς και λεπτομερέστερους παράγοντες, που σχετίζονται με την πολιτική της λήψης αποφάσεων. Οι φοιτητές ενθαρρύνονται να εξετάσουν τις διοικητικές και στρατηγικές γνώσεις τους, συνδυάζοντάς τες με την ακαδημαϊκή έρευνα και τη θεωρία, με τρόπο τέτοιο ώστε να αναπτύξουν τις προσωπικές τους διοικητικές πρακτικές.
Dissertation
Η εκπόνηση της διατριβής είναι μία μοναδική ευκαιρία για τους φοιτητές να εξερευνήσουν σε βάθος ένα σημαντικό θέμα της επιλογής τους. Η διαδικασία αυτή περιλαμβάνει το σχεδιασμό, την έρευνα και τη συγγραφή μιας εργασίας, που θα συνεισφέρει στην κατανόηση ενός σημαντικού διοικητικού, εργασιακού ή οργανωσιακού θέματος και, αναλόγως, θα παρέχει είτε προτάσεις για δράση, είτε ευρήματα βάσει των οποίων η δράση θα μπορεί να καθοριστεί. Οι φοιτητές μαθαίνουν να διεξάγουν αποτελεσματική και αξιόπιστη πρωτογενή έρευνα, να συνδέουν θεωρία και πρακτική, να ενσωματώνουν τη θεωρία από τη σχετική βιβλιογραφία, να βασίζουν τη διατριβή σε εμπεριστατωμένη ανάλυση και επιχειρήματα, αλλά και να ευαισθητοποιούνται ανάλογα με τις απαιτήσεις του εκάστοτε αναγνωστικού κοινού της διατριβής.
The International Consultancy Project
Βασισμένο στο Consultancy Project, αυτό το μάθημα έχει ως στόχο να βοηθήσει τους φοιτητές να ενσωματώσουν τις γνώσεις, και τις μαθησιακές και διοικητικές τους δεξιότητες στη διεθνή επιχειρηματική "σκηνή". Πιο συγκεκριμένα, το μάθημα περιλαμβάνει τη διερεύνηση ενός διεθνούς επιχειρηματικού θέματος, σε συμβουλευτικό επίπεδο. Σχετικά θέματα μπορούν να εστιαστούν στους θεματικούς τομείς που καλύπτονται στο πρόγραμμα, όπως η παγκοσμιοποίηση των στρατηγικών δράσεων που σχετίζονται με το διεθνές εμπόριο, η ανάλυση του διεθνοποιημένου επιχειρηματικού περιβάλλοντος, οι μέθοδοι διεθνούς ανάπτυξης (π.χ., εξαγορά, κοινοπραξία και ανάπτυξη), οι μέθοδοι εισόδου στην αγορά, οι κοινωνικοπολιτισμικοί παράγοντες, καθώς και η οργανωσιακή δομή και οι ανθρώπινοι πόροι των διεθνών επιχειρήσεων. Το μάθημα δίνει τη δυνατότητα στους φοιτητές να εργαστούν αποτελεσματικά ως μέλος μιας ομάδας σε διεθνές επιχειρηματικό περιβάλλον και να αναπτύξουν περαιτέρω τα διοικητικά τους προσόντα, μέσω της επικοινωνίας και της διαπραγμάτευσης αποδεκτών όρων αναφοράς, για ένα συγκεκριμένο διεθνές συμβουλευτικό project.
Electives
Μαθήματα επιλογής είναι διαθέσιμα στους φοιτητές, επιτρέποντάς τους έτσι την περαιτέρω ειδίκευσή τους σε μία από τις επιχειρηματικές λειτουργίες που έχουν καλυφθεί από τον "πυρήνα" του προγράμματος (π.χ., διοίκηση ανθρώπινων πόρων, μάρκετινγκ, κ.λπ.), ή στην εφαρμογή των κεντρικών στρατηγικών εννοιών που έχουν καλυφθεί κατά τη διάρκεια του προγράμματος, γύρω από ένα συγκεκριμένο επιχειρηματικό περιβάλλον (π.χ., Δημόσιος Τομέας). Με δεδομένη τη σύγχρονη και δυναμική φύση του προγράμματος MBA του NOTTINGHAM TRENT UNIVERSITY, τα μαθήματα επιλογής που προσφέρονται κάθε έτος ποικίλουν, ώστε να καλύπτονται όλοι οι σχετικοί τομείς. Ενδεικτικά, η λίστα των Electives περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα:
- Business Development and Entrepreneurship - Contemporary Issues in HRM - Contemporary Issues in Strategic Marketing - Managing Innovation - Strategic Management of Public Services - Thinking and Managing Ethically - Corporate Finance - Competing in the Networked Economy
|
 |